Mi Ecosystem predstavlja Xiaomijev podjetniški inkubator
Xiaomi s ponudbo pametnih telefonov,…. in zobnih ščetk
Ko je Xiaomi pod eno izmed blagovnih znamk svojega ekosistema izdal zobno ščetko, so se nanj vsula številna vprašanja, zakaj ustvarjajo izdelke zunaj tradicionalne ponudbe pametnih telefonov. Ni manjkalo niti posmehljivih komentarjev, da želijo postati “supermarket”. Na podobna vprašanja in odzive so tako naleteli ob predstavitvi številnih izdelkov v preteklosti, od čistilca zraka do brisač in potovalnih kovčkov. Odgovor je preprost: Xiaomi je veliko več, kot le proizvajalec pametnih telefonov. Je podjetje, ki želi zagotavljati inovativnost na vseh ravneh – od telefonov, pametnih tehnoloških naprav do izdelkov za vsakodnevno uporabo, kot so npr. pisala ali nahrbtniki.

Živimo v tehnološkem svetu, zato si nenehno prizadevajo potrošnikom zagotoviti najnovejše tehnološke rešitve v svojih izdelkih. Njihova linija izdelkov se v grobem deli na tri skupine: pametne telefone, pametne naprave in klasične izdelke za vsakodnevno uporabo. Dobro pa se zavedajo dejstva, da nobeno podjetje ne more biti najboljše v vseh tako raznolikih segmentih. Zato se v osnovi osredotočajo na ožji krog lastnih izdelkov in tako ne izgubljajo pozornosti s fokusiranjem na produkte izven svojih okvirov. Namesto tega vlagajo v podjetja, ki jih lahko pripeljejo v nove privlačne kategorije izdelkov. S tem namenom so do danes vložili sredstva v že okrog 100 Start up podjetij. Ta načrtujejo in proizvajajo izdelke, kateri presegajo njihove tri osnovne kategorije: pametne telefone, pametne televizorje in brezžične usmerjevalnike. Številna med njimi so z njihove strani inkubirani že vse od svoje ustanovitve in poslovne ideje.

Mi Ecosystem s tremi glavnimi kategorijami izdelkov
Pametni telefoni ostajajo središče Xiaomijevega sistema in s tem predstavljajo prvo kategorijo izdelkov. Druga kategorija vključuje pametne naprave, ki vključujejo brezžično povezljivost za možnost interakcije z aplikacijo na pametnem telefonu. Od čistilca zraka, kuhinjskih aparatov do raznoraznih kamer. Namen izdelkov je izboljšati in poenostaviti življenje tehnološkim navdušencem na področjih, kjer tradicionalni nepovezljivi izdelki tega ne morejo ponuditi. Številne izdelke je tako moč upravljati na daljavo, npr. Mi čistilec zraka lahko preko aplikacije vključite že pred prihodom domov in tako vstopite v prostor s svežim zrakom.

Tretji segment predstavljajo “ne-pametni” izdelki, kot so npr. brisače in kovčki. Čeprav ne gre za pametne produkte, so to izdelki, ki jih potrebujemo v vsakodnevnem življenju. Enega izmed priljubljenejših artiklov predstavljajo potovalni kovčki 90 Point Luggage, ki so zanesljivi, privlačni in cenovno dosegljivi za širši krog ljudi. Xiaomi z izdelki Mi ekosistema želi širokemu krogu potrošnikov omogočiti uživanje v visoki kakovosti teh izdelkov. Vse v skladu s poslanstvom podjetja “Inovacije za vsakogar”.

Kaj imajo skupnega Huami, XiaoYi, Viomi, Roborock, Ninebot, Aqara, Roidmi, ZMi,..?
V vseh je Xiaomi prepoznal določen potencial in jim na različne načine pomagal po poti poslovnega vzpona. Skupaj s kopico preostalih tvorijo Mi Ecosystem. Ta predstavlja široko mrežo podjetij in njihovih izdelkov, ki v svojem segmentu predstavljajo določene inovacije. Vsem produktom mora biti skupna primarna lastnost – odlično razmerje med kakovostjo in ceno. Predstavitve izbranih izdelkov lahko najdete na blogu pod značko Mi ecosistema.

Podjetja uporabljajo najnovejše tehnologije izdelave, pri dizajniranju pa sodelujejo s številnimi priznanimi industrijskimi oblikovalci. Vse za kakovosten in eleganten končni izdelek, ki bo uporabniku odlično služil daljši čas. Lei Jun, ustanovitelj in direktor podjetja Xiaomi, je dejal, da so z raziskavami tovrstnega poslovnega modela pričeli že v letu 2014. Želeli so vzpodbujati in nadgrajevati kitajsko proizvodnjo z novim “Made in China” konceptom, ki bi skrbel za višanje vrednosti te znamke.

Delovanje in Mi Ecosystem princip
Xiaomi najprej vzpostavi skupino izkušenih produktnih vodij, večinoma inženirjev, katere pošlje v lov na ekipo, ki bi lahko izdelala naslednjo prodajno uspešnico. Te ekipe morajo delovati v skladu z vizijo podjetja za izdelavo kakovostnih izdelkov z nizkimi prodajnimi cenami. Xiaomi v podjetja vlaga z obojestranskimi interesi. Pomaga jim pri vzponu, prihodki od prodaje pa se nato delijo med podjetje in njihove investitorje. Njihov delež v podjetjih je pod obvladujočimi 50 odstotki. Po besedah Liu De-ja, soustanovitelja in Xiaomijevega podpredsednika, njihov prevzem neobvladujočih deležev pomeni, da Startupom prepuščajo maksimalne interese, saj so na takšen način bistveno bolj motivirani in pripravljeni na trd boj.

Na Kitajskem je postalo nenapisano pravilo, da se zagonsko podjetje mora pridružiti Mi ekosistemu, če želi hitro pridobiti nujno podporo za svoj izdelek. Xiaomijev vir pomoči se razlikuje od primera do primera, poleg finančnega vložka glavnino predstavljata blagovna znamka in distribucija. Z vstopov v ekosistem podjetja pridobijo ugled, ki ga Xiaomi gradi že več let – izdelek s prispodobo odličnega razmerja med kakovostjo in ceno. Poleg tega pridobijo dostop do ogromnega distribucijskega omrežja preko Xiaomijeve spletne trgovine, kot tudi v vse več fizičnih prodajalnah, katere je Xiaomi pričel odpirati v letu 2015.

Izbrana zagonska podjetja, posebno tista z večjim donosom, sodelujejo direktno s projektnimi direktorji, ki imajo bogato znanje in izkušnje na področju oblikovanja, dobavne verige, cenovne politike, utrjevanja blagovne znamke ter javnega zbiranja sredstev.
Podjetja združena v Mi Ecosystem
- Yeelight – pametna in edinstvena brezžična tehnologija, ki prinaša čarobnost svetlobe. Yeelight ima v svoji ponudbi pametne svetilke in žarnice.
- Ninebot – električni monocikli in dvokolesniki za avanturistične vožnje po mestu ter električni skiroji Ninebot.
- Black Shark – nova znamka pametnih telefonov, dizajnirana posebno za igričarske navdušence.
- ZMi – proizvajalec Power bank prenosnih baterij in polnilcev.
- YI (XiaoYi) – proizvajalec naprednih kamer, od športnih do varnostnih ter drugih naprav za digitalni zajem slike.
- 1More – eden večjih partnerjev Xiaomija, ki razvija visokokakovostne zvočne sisteme in slušalke.
- Viomi – pametne naprave za čiščenje vode, ki zagotavljajo čisto pitno vodo s pravim okusom.
- Soocas (Soocare) – pametna oprema zobne higiene za ustvarjanje lepega nasmeha in izboljšano oralno zdravje.
- SmartMi – proizvajalec pametnih gospodinjskih aparatov in senzorjev, ki skrbijo za vaše zdravje.
- Aqara – podjetje se ukvarja z razvojem in izdelavo pametnih sistemov za dom, kot tudi z napravami za oddaljeno upravljanje hišnih naprav.
- Yunmai – senzorji in dodatki za pametni dom, med bolj znanimi je pametna tehtnica.
- QCY – visokokakovostne Bluetooth slušalke.
- SWDK – proizvajalec krpe, ki z uporabo najsodobnejše tehnologije zagotavlja učinkovito čiščenje vašega doma.
- 8H (8 Hours) – pametne naprave za spanje, ki poskrbijo za kar najbolj sproščujočih 8 najpomembnejših ur v dnevu.
- Tonight – razvoj in proizvodnja tekstilnih izdelkov za dom, kot so npr. blazine in odeje.
- XGiMi – domači hišni projektorji za super zabavne trenutke.
- RoidMi – proizvajalec avtomobilskih dodatkov za varno in udobno vožnjo ter manjših hišnih aparatov.
- COOWOO – proizvajalec avtomobilskih pripomočkov, med drugim polnilci za mobilne naprave, električne svetilke in zvočniki.
- Guildford – kakovostni ovitki za telefone.
- Scishare – proizvajalec kavnega aparata.
- MiniJ – proizvajalec široke palete pametnih gospodinjskih aparatov in elektronike, kot so stroji za pranje in sušenje perila, hladilniki, klimatske naprave, pomivalni stroji, itd.
- BEVA – podjetje, osredotočeno na razvoj kakovostnih otroških izdelkov z najboljših materialov in odličnim dizajnom. Da bi zadovoljili tako otroke, kot starše.
- Huahuacaocao – pametni pripomočki za nego rastlin od podjetja, ki se je naučilo govoriti jezik rastlin.
- Oclean – proizvajalec inteligentne električne zobne ščetke. Podjetje je usmerjeno v proizvodnjo varnih preventivnih medicinskih pripomočkov, povezanih z IoT.
- Doctor B – proizvajalec Dr. Bass zobne ščetke, ki se ponaša z učinkovitejšo strukturo ščetin.
- Yueli – proizvajalec ionskega masažnega glavnika.
- KACO – proizvajalec nalivnih in gelskih pisal ter drugih pisarniških potrebščin.
- HuoHou – kuhinjski pripomočki, s katerimi boste vzljubili kuhanje. Skrbno načrtovano in preizkušeno ter izdelano iz visokokakovostnih materialov za visokotehnološke, uporabniku in okolju prijazne kuhinjske pripomočke.
Opomba: Zgoraj so našteta le nekatera izmed podjetij, vključena v Mi ekosistem. Končni spisek je seveda bistveno daljši in se tudi redno dopolnjuje.
Če vam je bil članek všeč, bom vesel vaše delitve na socialnih omrežjih.